lördag 26 juni 2021

Förmånen att bli nästan 70

 För så är det, fyller man 69 så är det en förmån faktiskt inte alla förunnat. Se på Mozart till exempel. Dick Harrysson gjorde ett utmärkt inlägg som svar på lyssnarfrågor här om sistens. Mozart blev bara hälften så gammal som jag själv men då var 35 dagens 69, i alla fall nästan.

Härlig frukostering på sängkanten

Så är det i alla fall att jag fyllde 69 den 20 dennes och blev furstligt uppvaktad med blomster och frukost på sängen. Paket fick jag i förskott och lyssna nu jävligt noga: En pullover av finaste garn ATT STICKA SJÄLV! Lysande, snart börjar jag. Följ med spänning h'är på bloggen hur pullovern kommer att växa fram.

Och det dukade bordet till middag...

Jag brukar säga att jag slutat fylla år, men då ljuger jag. Med så fina närmaste jag har så är det en ren glädje omhuldat av kärlek och värme, uppriktighet och uppskattning. Det är fint att fylla år och jag hoppas få förmånen att gå vidare genom åren.

...först med förrätt, västkustsallad med rostbröd...

...sedan gravad lax...

...med en alldeles utmärkt färskpotatis dressad med
hemlagad hovmästarsås

Tack mina älskade för all firning💟





Inga kommentarer: