fredag 23 mars 2007
TELE 2 NEJ TACK!
Detta är inte Maria Nilsson som jag skriver om nedan utan en skärmdumjp från TELE2s hemsida.
När jag flyttade in på det nya kontoret så beställde jag telefoni hos TELE2. Vi hade redan det företaget som distributör hemma.
Allt var så bra så - men det tog tre månader innan telefonen kopplades in. Det skulle ju naturligtvis få vem som helst att hejda sig och undra, men inte jag som nöjde mig med en viss kompensation på månadskostnaden som plåster på såren.
Men plötsligt den 21a denna månad slutade vår hemtelefon att fungera, dött ut och upptaget in. Vi felanmälde och van vid att infrastrukturella problem åtgärdas med högsta prioritet (man minns väl Telia och deras blixtutryckningar med orangea volvo duetter) trodde jag telefonen skulle vara i bruk till dagen efter.
Varning, varning, TELE 2
Jag ringde igår igen och fick prata med en "service"-kille som kallade mig vid förnamn och i övrigt hade väl inövade fraser att förmedla, typ; ha en bra dag, som avslutning.
-Det tar mellan en och fem arbetsdagar, vi har lagt ut det hela på våra tekniker och de jobbar så fort de kan för att hjälpa dig med problemet.
Idag ringde jag igen till en Maria Nilsson på TELE 2 (alltså från en annan telefon än den därhemma!). Hon svarade samma sak som killen igår...det tar en till fem arbetesda.....!
Jag sa att jag inte var intresserad av att höra hur många dagar det eventuellt tar, jag vill få svar på NÄR vår telefon fungerar igen. Och helst vill jag att den repareras NU!
-Vi har lagt ut det här på våra tekniker och de jobbar så fort de kan för att hjälpa dig med problemet...
Djävlar!!!! Jag vil veta när telefonen funkar - ge mig ett namn till någon som vet!
-Vi får inte lämna ut namn till våra tekniker, svarade Maria.
-Lämna ut namnet på din chef då och koppla mig dit, någon form av kvalitetssäkring måste ni väl ändå ägna Er åt?
-Han kan inte göra någonting åt problemet, men han jobbar så fo.... (Nä det där sista hittar jag på!)
Så fort telefonen är reparerad efter en till fem arbetsdagar så kommer jag att engagera en ny distributör och samtidigt skicka en kopia av ovanstående blogginlägg till någon av cheferna och i framtiden jobba på så mycket jag kan för att berätta om TELE2s tillkortakommanden och märkliga inställning till sina kunder.
Bönemöte
Bönorna blötlades över natten och koktiderna varierade sedan mellan 29 minuter och upp till en timme beroende på sort, växtplats och torkning.
Mångfalden fanns förr och har bytts ut mot enfald. Det kan speglas genom det rika utbud av olika slags bönor som odlats i Sverige.
Igår var vi några stycken som hade en bönprovning i Stockholm. Några av sorterna hade odlats i samma familj sedan 1800-talet. Alltså, igår smakade vi på förr-förra århundradet, smakade på historien.
En gotländsk sidensvart böna. Betyg ordinär
Från början hade vi 40 olika sorter. Av dessa valde vi ut 20 och delade upp i två kokomgångar.
Märkligt att många sorter inte smakade någonting och andra hade en enorm karaktär; Smörighet, metall, jordigt, honung, gräs, fruktigt, salt, syrligt, grynigt, kladdigt etc.
Av alla de 20 var det bara några få som vi tyckte var värda att satsa på, de övriga kunde vi ge betyg efter det hos Linné så vanligt förekommande betyget; Ordinärt!
Mer om bönemötet kommer sen.
En-två bönor per testare och av varje sort. Vi gick ut och åt efteråt.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)