lördag 6 april 2013

Snö och dagsmeja


Vaknar upp till nyheternas väder på TV4. Det blir mer snö, stora mängder också.
Ute i skogen, på åkrarna och i min köksträdgård ligger snön fortfarande vit som isiga hårda plattor.
Dagsmejan gör sitt, som på bilden som är från Järvafältet förra helgen.
Sysselsatte mig att titta genom bloggandet  från 2007 och den sjätte april. Ingenting handlar om trädgård, även om jag har för mig att jag vissa år redan satt lök och grävt och halmat gångar. Det enda jag hittar är att jag ett år satt mig att grodda potatis. Något som sedan sades vara helt nödigt. Det är nämligen ingen skillnad i hastighet mellan förgroddad och "groddad inte alls potatis".
Alltså drar jag slutsatsen att jag inte behöver ha bråttom, att tålamodet, det vill säga konsten att vara otålig fast lite längre, får infinna sig. Väntar lite intressanta fröer från Impecta i veckan, kanske köper jord idag.

Inga kommentarer: