söndag 8 mars 2020

Hem eller bort eller både ock?

Sådär ja, nu är jag i Hovra igen efter en vecka i stan. Uppdrag: Att riva en innervägg. Nu kaffepaus, kokkaffe på vedspisen, snart signalerar hurran.

Och väggen då. Jodå har börjat så smått, Trodde taket skulle avslöja sig när taklisterna togs bort och takpappen rämnade, men icke sa nicke, miljontals pappspik håller taket intakt. 

Hoppas på gammal pärlspont under pappbeklädnaden nämligen.

Körde två mil längre väg uppöver via Hudik och det gick snabbare än över Bollnäs.

På tomten 25 cm rutten tung snö och nu kring noll. Torrdasset hägrar inte precis.

Oj, nu visslar Johannan. Kvällskaffe!

När jag kommit till Kinesiska muren vid avfart Älvkarleby
känns som att vara på väg på riktigt

Gävle bro - nu börjar trista växelkörningsvägen många mil, men bara lite trafik idag
så det var helt OK.

Ska jag över Bollnäs så är det någon mil efter Hakkegård vi svänger av, men idag
var det skönt att ha andra planer, ett pärlband av hemvändare mötte mig och då
blir omkörningarna alldeles för jävligt jobbiga.

Parkeringen vid avfarten från E4 mor Ljusdal, hämta grejer på Biltema trodde jag,
men självfallet tomt i hyllan. Spelar roll? Nu är det bara sju mil kvar

Glada fågelholkar i Delsbo efter vägen, snart hemma.

Sådär ja, i matbutiken nästgårds för bunkring av middagsmat och mjöl,smör och bröd.

Äntligen, effektiv körtid tre timmar och en kvart. Eld i spisen och på med elementen. Så, nu är det
varmt och skönt.

Inga kommentarer: