måndag 7 januari 2019

Anklår, kycklinglår. Lår helt enkelt!




Min absoluta favorit på bordet, confiterat anklår. Latmasken i mig gör att jag emellanåt springer ner till Picard och köper frysta färdigconfiterade lår och ankfettsfriterade pommes frites. Innan jag kör låren i ugnen lägger jag över några matskedar ankfett jag alltid har i kylen (inte minst för att steka blodpuddingen från Björks i Färila).


Appropås detta så ankfettet som bli över från anklåren + lite extra, eller ganska mycket extra för att vara sanningsenlig, passar jag på att confitera en hög med urbenade kycklinglår. 20 minuter på varje sida x 2 =80 minuter långsamt.
Nu står A i köket och förfinar en ratatouille* efter alla konstens regler och kokar en sås värd namnet. Snart middag.



*en av hans första stora bioupplevelser var just Ratatouille när han bara var några år gammal

1 kommentar:

Marilyn Larochelle sa...

Why Weight Loss Supplements Help In the customary model, diet and exercise were the main approaches to shed pounds, and just by consolidating the two could fat misfortune be enhanced. However as science has come to find, this isn't the best way to achieve the objective of a sound and fit body.

https://ideal-shops.com/