fredag 1 juni 2007

Svensk korv i Lonely Planet


Utmärkte Austin Bush åkte vidare till Amerika och sedan till Borneo efter att ha varit här och utöver middagen hemma hos oss även käkade lunch på Kvarnen som då fortfarande hade kvar sitt utskänkningstillstånd och så åt vi, i sällskap, en provsmakningsmeny på Edsbacka.
De som läser min blogg regelbundet har räknat ut att en av mina favoritkorvar är isterband så jag tog med Austin till det företag som fortfarande vågar göra riktiga isterband; Wurstmaster i Johanneshovs slakthusområde.
Det besöket har nu resulterat i en artikel om Sverige och den svenska korven i ansedda Lonely Planet.
Läs vad Austin Bush skriver där.

3 kommentarer:

Fluffgubben sa...

Hej!

Med tanke på din bok.
Riktiga isteband, med varierande syra och enormt god smak kan man köpa från Lammhults i Småland. Wurstmaster i alla ära - deras korvar ÄR välsmakande men när det gäller Isterband. prova Lammhults!

Fluffgubben sa...

Isterband - fortsättning.

Hos Smultronboda (bara namnet får det at vattnas i munnen tycker jag) kan man köpa ett MYCKET välsmakande Lammisterband, som jag tycker du borde prova.
Jag är som du förstår också en Isterbandsconnoisseur :)

Lagers tabberas sa...

Norman Fibbler, sent om sider ser jag Dina kommentarer och det ser ju glädjande ut att det finns småländska isterband att få. Man tror nästan de tagit slut, att producenterna givit upp. Åt isterband idag till lunch - de var väl okey, men djädrans magra och då jag är kräsen på syra så fungerade de inte alls.
Smultronboda here we come - i alla fall till sommaren.