måndag 14 november 2022

Den heter "The Vampire Kiss" och gör skäl för namnet - grovhångel!!!



Ja den heter  "The Vampire Kiss" och gör skäl för namnet i den mening att den redan vid den första tuggan kräver grovhångel.

Haupt har gjord det igen! 

Redan när jag såg att de släppt The Vampire kiss med min absoluta favoritsmak alla kategorier, surkörsbär, och i kombination med choklad och lakrits blev jag golvad - jag kunde redan långt innan jag smakat förklara för mig själv hela smaken, hela sensationen och jag skyndade mig till närmaste Hauptlakritskran men där stod inget att finna. Längtan mig förbrände tills det dunkade ner i brevlådan, eller snarare aviserades att paketet fanns att hämta alldeles nära mig.

Helvete - hur jag utmålat de här röda "bären" och så PANG sitter de där helt rätt, exakt med sältan och sötman, exakt med surkörsbärsmaken. Det är genier som jobbar på Haupt!!!

OCH SEN: I mitt paket låg ett annat paket. Julafton (?), något jag egentligen inte tycker är så speciellt, alltså julafton, möjligen för de frustrerande "Norén-jularna" under min uppväxt. Men det här paketet får börja öppnas alldeles snart. En lakritskalender. Ohyggligt spännande.


Inga kommentarer: