måndag 4 april 2022

Aj aj aj - Hemmaförlust för Norrköping i säsongspremiären

 



Ändå var Norrköping det bättre laget, med massor av målchanser, bland annat ett stenhårt skott i ribban från Jonathan Levi och ett annat från distans av Ari Skulason. En av de mest energiska NKP-spelarna, Ishaq Abdulrazaq förtjänade bättre i det här mötet med Varberg som fick ett turmål efter slarv i försvaret. Ett Varberg som spelade fult vilket antalet gula kort visar. Fyra mot noll. Bland annat efter en armbåge i ansiktet på Filip Dagerstål som fick "bryta" och ersättas med Theo Rask. 

Förlusten borträknad så var det här ohyggligt lovande 90 minuter. Jag är övertygad om att NKP kommer att gå långt i årets serie. 

Kul också att göra lite utflykter i stan med bilen. Det är alltså 60 år sedan jag flyttade från Norrköping. Märkligt nog känner jag mig hemma där fortfarande och hittar också ganska så bra.

Suddig bild på August och mig (Foto Youtube)

August och jag åkte runt och besökte platser där jag bodde som barn. Överraskade honom med fotbollsbiljetterna - han är fotbollsfreak, men har de facto aldrig tidigare sett en match live som igår.

Lite lustigt också att jag var på min första livematch här hos IFK Norrköping redan 1959 och att jag tätt inpå, några dagar senare satt hos frisören. I stolen bredvid satt målvaktsgiganten Zamora Nyholm. Det var grejer det!

Inga kommentarer: