torsdag 28 mars 2019

Fokus med nål och tråd



När jag var barn var det textilslöjden som attraherade mest vilket fick till följd att jag senare själv designade och sydde mina kläder.

Långt senare, det vill säga idag har den där textillusten runnit av mig till förmån för andra uttryckt.
Men det där med äpplet och päronen.

A fick en jeansjacka av sin storasyster. Han tyckte den var skitfin förutom att inlägget på frånsidan av kragen var i ett rosigt tyg.

"Spelar roll", sa jag.
"Kan inte gå med en blommig undersida på kragen", sa A. Hämtade nål och tråd och satte sig att sy. Små hundratals stygn för att få fast kragen så att det blommiga rosentyget inte syntes.

Vilket fokus och vilket intresse. Kände igen mig själv från de där åren som började just i samma ålder vid 11.Vilken kärlek till att göra!








Inga kommentarer: