onsdag 1 november 2017

I denna satans tid



 Ja vad ska man annars säga, pålspetsaren på Operan (må väl vara hänt) men alla dessa idiotiska kommersiella påfund sprungna ur en av våra allvarsamma religiösa högtider, hyllningen till alla våra helgon, du, jag och våra föregångare.

Kan ta sig rätt komiska uttryck hos förvillade ungar där gränserna håller på att suddas ut.



August, min yngste, gick på dagis (förskola). Med en massa ungar, jag har fem egna, är man säkrad att ständigt ha lucianattlinnen. Väntade in i det sista, det vill säga kvällen före morgonens luciafirande för August. Började rota i lådorna och tänkte är det ett för långt linne går det alltid att tejpa upp.



Nu slumpade det sig dock inte bättre än att siste ungen ut befann sig i ett mellanstadium av tillväxt. Hittade inget linne. August såg min växande förtvivlan när jag bytte låda för att leta efter tomtedräkten och insåg att den var urvuxen.

-Du pappa, det är okej, jag tar skelettdräkten !!!!!

Inga kommentarer: