torsdag 6 oktober 2011

Ost till Hollywoodfruar



Det har öppnats en ny ostaffär i Sollentuna Centrum. jag har känt dem lite på pulsen och återkommer närmare vid tillfälle.

När vi gick förbi senast sa ungarna "köp några goda ostar som vi kan äta till Hollywoodfruar!

Sa och gjort. Det blev två motsatser, en knastertorr Crotin du chavignol och en läcker umamifylld höstmjölksost L'etivaz alpage. Den sistnämnde är bara en dröm mot den lille stubben som jag bäst njuter till en kopp kaffe.

Lille August hade precis kommit hem från sitt dagis med en vaniljdoftande gelé på paradisäpplen och rönnbär. Nu ska jag verkligen ta tag i det receptet för att förmedla någon kväll innan sidensvansarna kommer från Norrland och gör slut på härligheten.

1 kommentar:

Chezsofia sa...

Jag smaskade i mig sista biten av en crottin de chavignol i gårkväll. En fantastiskt god ost passar förträffligt med lite blåbärsmarmelad till.