onsdag 18 mars 2009

Rodjanas Pad thai i kväll!

Hackad rödlök, bönost, groddar, vitlök, torkade räkor, salladslök, lime, nudlar

Det blev en Pad-Thai - afton i all enkelhet hemma ikväll mellan "Hemma hos dig kanske hos mig,..halv åtta...." eller vad den nu heter, ungarnas nya matlagningsfavoritprogram, där "vanligt" folk bjuder hem varann på trerätters.
Jag har ätit en hel del pad thai genom de många årens resande i Thailand och jag har upptäckt att den tyvärr kan bjudas med största möjliga fusk.
Hemma i Sverige på "thairestaurang" har jag till och med fått den med gammal lunchskinka som kött och paprika som utfyllnad...fi-fan, vämjeligt! "Papparicka"

Alltså, varje gång vi äter den hemma så förstår vi varför vi alltmer sällan beställer den ute.
Jag upptäcker att Pad thai också varit föremål för intresse här på Tabberaset genom åren, samlat av det jag tidigare skrivit finns här

Räkorna tar vi från Thailand och fryser, de är små fantastiska, sega, smakbomber

Tillagas á là minute till var och en, kryddas med torkad rostad och mortlad chili och limejuice, kanske lite fisksås för den som inte tycker att räkorna sältar nog. Fantastisk smak, men det förstår ju inte Ni. Inte förrän Ni fått nya perspektiv och blivit inbjudna på Pad Thai hos oss!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra bilder Lager... den nedersta är lite trist... men de andra får du godkänt för! :-)