torsdag 7 februari 2008

Hotellet och skjortan

Ibland är thailändare lustiga, eller så är det vi som inte förstår själva tänket.
Lade en skjorta i en tvättpåse på rummet igår. Det var inte meningen att den skulle lämnas till tvätt, men det tyckte städet. Nu hör det till saken att jag ska resa vidare före klockan tio dagen efter, dvs alldeles straxt. Skjortan skulle levereras tvättad först klockan 11.
Jag gick till desken och berättade som det var och de sa att jodå skjortan kommer innan du reser. Vilken tid då frågade jag. Klockan elva fick jag som svar. Men då har jag rest, sa jag.
Receptionisten tog telefonen och ringde till tvättavdelningen, sedan sa han, Solly, skjortan redan i tvätten, men mot dubbel betalning kan jag få den före klockan elva i morgon. OK sa jag. Då kommer den klockan elva då, sa receptionisten. Nej sa jag då har jag redan rest. Okey Okey I fix, sa receptionisten, dubbel betalning bara, Ja sa jag och fem minuter senare kom skjortan till rummet, struken och fin på galge - den var alltså redan klar och till det dubbla, men ändå facila priset av 12.30 SEK eller 59 THB.
That's Thailand!

Inga kommentarer: