fredag 13 juli 2007

Laddad nudelsoppa


Vi fick med oss färska nudlar hem och i frysen letade Rodjana fram en ankbuljong som jag sparad från någon confitering, mäktigt blank och fet.
Nu pustar jag heta ångor. Ättika, fisksås, torkad vitlök, chili, socker, hett så innibomben, men somnamnaa - ingen annan än jag själv ströade min portion. Å andra sidan är jag beroende och det "läker" snart och då¨infinner sig den "stora tillfredställelsen"
De tjocka nudlarna är japanska "Udon", mastiga och sköna. I ankbuljongen kokade Rodjana nyinköpta fisk och räkbullar, "lookchin pla" och "lookchin kung".
Läs mer om vår nudelsoppevurm här!
Som dessert smällde vi i oss "pure Durian cake" med riktigt läskigt bra Duriansmak. På omslaget står det att innehållet består av 88 procent Duriankött och 12 procent socker.

Inga kommentarer: