måndag 2 oktober 2017

Enkel ny favorit, bruschetta med tomat


Vi tog ett tidigt beslut hemma att aldrig mer köpa industribröd.
Minns "mother pride" från mina år i London. Rena kemin vars enda fördel var att den kunde suga upp hela mängden stekfett från baconfrukosten. (visst låter det räligt?)
Industrtibrödet i Sverige är bara trist och smaklöst och väl inte så bra för hälsan som säljarna vill påstå.

Tyvärr har jag inte givit mig tid att själv utveckla bakningen (prokastrineringen har varit mig behjälplig).

En ny favorit när ändbitarna ser slutet på brödstycket är att smöra skivor med antingen olivolja eller smör och sedan grilla dem snabbt i heta grillpannan. Skiva tomat och lite örtkryddor på eller helt enkelt bara lite salt. (Min frukost denna morgon efter att ha radat upp en massa klassiska Londonfrukostar förra veckan).

Inga kommentarer: