måndag 9 februari 2009

Tillbaka till fläsket

Fläskutsikt

Malmö Aviation bjöd en förvisso fyllig, men dock "bara" en smörgås på vägen.
Stormhungrig kom jag hem och skulle steka upp fläsk från Sorunda korvfabrik som jag köpte förra veckan på Vinn på Stinsen.
Jg tror jag lät det där paketet slinka med varorna i övrigt för att det var "billigt". Sent igår kväll förstod jag att så inte var fallet. den rimmade fläskbiten bestod mest av fett och trots mina GI ambitioner så blev det för mycket och ytterligare trots det blev det inte mycket bättre av att skära bort mer än hälften. Det blev med andra ord väldigt dyrt fläsk. Nu åker jag till Percy's idag och handlar upp mig på riktigt rimmat fläsk, det blir billigare!

1 kommentar:

Unknown sa...

Köp en bit karré och koka! Hemskt gott och billigt!