lördag 3 november 2007

Lundaliv

Lundalivs ettor på redaktionsväggen - det har bivit några stycken med åren - och det här är bara de senaste

När vi körde in i Lund så tänkte jag - Herrejösses - i den här stan har jag jobbat i snart 15 år utan att vara här.
Både på gott och ont känner jag stan från utsidan efter åtskilliga djupdykningar.
Det är kunskap utan nätverk.
Saknar jag det?
Inte det minsta - jag trivs så väl att beskriva händelsernas centrum genom att spegla människorna. Min Lundalivsfile är en resa bland människor som finns och som inte längre finns, människor som står utanför och de som är mitt i. En porträttbok.
Det slår mig nu hur många udda individer, vilsna människor, galna dårar och helt fullständigt normalt folk jag gjort jobb på i den där stan.
Herr Lager d.y som format Lundaliv till en modern lokal reportagetidning

Var är dom alla? Undrar jag när stan släcker ned i höstmörker.
Finns det en enda jag kan ringa?
Nä! Ingen av dem, ingen utöver redaktören. En tidning, ett Lundaliv, en redaktör.
Läs gärna månadens Lundaliv och passa på att ladda ner äldre ex här.

Inga kommentarer: