onsdag 24 november 2010

Frukosten berikad med äggviteämnen



Jag har bestämt mig för att inte vara fet. Jag har bestämt mig att framkalla självbilden i verkligheten. Det är därför jag förjat träna (boxning) och det är därför jag lagt mig själv i äggvita. Nej till kolhydrater med andra ord.

Stekt långa på Edsbacka Wärdshus

Så här ser följdaktligen min frukost ut, eller snarare KAN min frukost se ut. Ägg och alspånsrökt fett sidfläsk. Till lunch en stor bit långa med mycket brynt smör, ingen potatis. Middag - en grillad 350 grams entrecote och däremellan en och annan nöt och massor med vatten. Så här ska det pågå en vecka till innan jag kan unna mig en macka på grovmald säd eller gröt av detsamma - råris på basmati eller någon annan lågkolhydrat. Hoppas komma i tomtedräkten till jul vilket betyder tio kilo off.

Fredag kan jag gå ut svinhårt på träningen.

Visst ja, glömde en stor portion med hallon och vispad grädde före läggdags!

Inga kommentarer: