lördag 23 juni 2012

En ren mitt i stockholmsrondellen (Rendellen)

Förvåningen var ganska stor när vi såg renen på rondellen och vi trodde först det var utmärkta Renprodukter i Sollentunas Norrviken som var ute och gjorde reklam för nyinkommet renkött.

Kör man Holmbodavägen i Sollentuna ända tills man tror att man kört fel - då har man kommit hem till oss. Jag körde omvänt i veckan ända bort till matarvägssystemen som tar mig till världen, E4 och E18.

Där finns en EU stödd kommunalrondell anlagd ör att golfare ska kunna hamna på vår närmaste golfbana och inte riskera att i hastigheten hamna i Oslo, Kiruna eller Paris...eller också för den skull för att folk ska kunna köra vilse bort till oss. 




När jag körde omvänt, i veckan, ser jag i syne... tror jag först. Mitt i rondellen står en

ren och betar. Det slår mig att det möjligtvis kan...sant, men å andra sidan, en ren på en rondell i Sollentuna..nä!


Ett femtiotal meter ifrån ser det fortfarande ut som en livslevande ren, men det är det inte. Det här är en renhud uppslängd över en arbetsbock och med monterade renhorn. Det här är en rondellren eller som vi nu kan säga för at förklara vägen hem till oss, sväng av in i villaområdet till höger i rendellen!

Inga kommentarer: