torsdag 11 april 2019

Felanmälan? Nej vi har stängt!



Hissen står, för andra gången idag. Först grus i spåret som dörren går i och nu, av någon obegriplig anledning vägrar den flytta sig. Minst två gånger i veckan är det något fel. Och felanmälan är ett skämt.
Ringer värden Sollentunahem.
”Ja hej jag heter Göran Lager och bor på XXX nummer XX. Hissen har stannat i källaren och vägrar röra sig.”

Växelns Filip på SH: Jaha, hissen står säger du.
”Ja just det, det är för andra gången idag”.

Växelns Filip på SH: Har du fått hjälp med det första felet?
”Eeee (?) Jo det är klart.”

Växelns Filip på SH:  Och nu har den gått sönder igen alltså? Vilken adress är det som hissen finns på?
”Men om du lyssnat ordentligt och varit en gnutta engagerad skulle du hört att jag sa både mitt namn och adressen XXX nummer XX.”

Växelns Filip på SH: Ja, jag lyssnar, vilken adress?
”Kan jag få göra en felanmälan?”

Växelns Filip på SH: Då får du ringa om en timme för felanmälan har telefontid och öppnar klockan 17.
”Men hallå hissen står och jag felanmäler nu, snart är det ju rusningstrafik i trapphuset”.

Växelns Filip på SH:  Tyvärr är det så att det är telefontid för felanmälan.

Klockan är 16, ringer Schindlers akutnummer som står i hissen. Väntar jättelänge till musik och framför sedan mitt ärende.

Mannen hos Schindlers: Är någon fast i hissen?
”Vad vet jag”

Mannen hos Schindlers: ”Jag föreslår att du ringer och gör felanmälan hos Sollentunahem.”