lördag 29 januari 2011

Korvkok inledde veckohandeln



Är det inte konstigt? Efter så många år som nästan ett helt liv faller de sista bastionerna. Jag blir radhusboende, kolonilottsägare, farfar och veckohandlare i ett enda svep.

Första lunchen blev jag hemkallad till från dagis då August hade misstänkt vinterkräksjuka (vilket senare på kvällen skulle visa sig vara en rätt ställd diagnos). Ett kilo Lithells wienerkorv blev första veckohandelslunchen eller snarare och eftersom vi alla äter lunch ute, reservrätten och med äggröra.

Vidare i veckan finns planer på spegetti med köttfärssås, stekt fläsk med linser och mos från bakpotatis, köttfärslimpa, gulashsoppa med smetana, lasagne, stekt salt sill med löksås.

Nästa vecka blir det förmodligen bara asiatiskt på bordet med massor av grönsaker - det är Rodjanas äventyr att åka till handelsboden. Men, eftersom jag inte kan tänka mig en hel vecka utan den där sköna, svidande, hettan och djupa smakkaraktären i thailändskt kök bryter vi in i "min" vecka med Paa low moo

Spagettin hade vi igår som fredagsmiddag, idag har vi ätit köttfärslimpa. Den sistnämnda fick mig osökt att googla på tabberaset efter tidigare äventyr med köttfärslimpa och då hamnade jag i ett minne av en nakenchock då tabberaset blev trea bland sveriges sexbloggar!

OBS, sedan de nakna bilder togs, vilket är flera år sedan, har tabberaset återställt fysiken något sånär och genom olika metoder och återställt sexpacken igen!

Inga kommentarer: