lördag 10 april 2010

Bondens matbod - längtans mat



Men de klampar in på mitt område - hemlagad blodpudding, korvkaka, paltbröd, isterband, ostar med smak, överbakat sidfläsk, fet naturproducerad yogurt, ren sylt, inläggningar, You name it!

Så öppnar de butik i Sollentuna Centrum - Sveriges skrytigaste! Och det är Klart att jag är lycklig över det.

Det skulle bli en riktig saluhall var det tänkt - men det blev med den som kärringen som skulle spotta över kyrkan, det hamnade på hakan.

En fiskaffär som jag testat en del, men inte tillräckligt för att att skriva om den seriöst, en seg hummer, upprepade gånger som jag fått undermåliga ostron (bland annat frostskadade).

En köttaffär, som säljer välhängt men ändå en smula omoget kött från Skottland.

En juicebar

En choklad och lösa-nötter butik med chokladfontän.

Det finns anledning att återkomma till den här konstellationen i centrum. Jag tror jag har fog för att säga att förändringarna kommer ganska så snart. Dock inte så att matboden försvinner - den känns helgjuten på plats.

Inga kommentarer: