lördag 28 november 2009

Tabberaset berättar om döden


Jag brukar undervisa gymnasister ibland. Plötsligt, och förvånande med tanke på kraven jag ställer, hör de av sig långt senare - Facebook är bl.a ett sådant forum där jag får förfrågningar.
Häromveckan fick jag en propås om jag ville berätta i ett lokalt TV inslag om Halloween. Jag svarade att jag inte kan något om Halloween för på min tid var det enda nöjet på alla helgons dag att åka förbi kyrkogårdar och titta på eldhavet av alla ljus.
Berätta något läskigt då - sant läskigt.
Jag gjorde det - jag berättade om den tid när även vi svenskar trodde att dödsstraff var avskräckande.
Inslaget som är förfärande långt i övrigt och har allt annat att önska kan laddas ner här (klicka på ungdomnsprogrammet skunk) och förfäras. Inslaget med Tabberaset börjar 7 min och 32 sek in i programmet.

Inga kommentarer: