måndag 14 juli 2008

Willys kan konsten att skrämma iväg kunder utan att egentligen veta om det!

Han heter Anders. Han behöver ha en lång sittning med sin personal så att de lär känna sin chef. Det är nämligen det som han är. Han är enligt uppgift chef på Willys i Sollentuna/Häggvik och kassörskan sa att det är nog ingen riktigt som vet vad han heter i efternamn för det finns ändå bara en Anders på jobbet.
Anledningen till att jag ville prata med en ansvarig på Willys var att jag har synpunkter på butiken.
En måndag ska man tydligen inte åka dit. Premiär vatten var slut, snuset var slut, melonerna var slut och mjölk med kort datum var utskjutsad framför längre daterad mjölk (tror handlarna vi är dumma i huvudet?)
Så, jag tänkte ta en prat med chefen för det är inte första gången det ser ut så här en måndag och numer är det enda anledningen för mig att åka dit (vatten och snus och ibland en alldeles utmärkt högrev och bra bacon. Inte långt ifrån har det öppnat en ICA Maxi som jag ratar och en gammeldags OBS.
I Sollentuna finns en ICA som är under all kritik och dyr som fan. Vinn ligger i Stinsen och är hyggligt med. Alltså för chefen Anders finns det hot från många håll och kanter och köerna har krympt hos Willys, stimmet och rörelsen i butiken har minskat.
Anders var inte där! Sorry!
Till detta blogginlägg är adressen mailad tilol Willys kundkontakt för ev. kommentar då nu Anders vad-det-nu-är-han-heter-i-efternamn inte var på plats.

4 kommentarer:

izza sa...

Bra att du reagerar, sådär ska det ju inte behöva se ut bara för att det är måndag!

Dock blir jag lite fundersam när du skriver att det finns en gammeldags OBS i närheten, menar du i Häggvik? Där har det ju nyss öppnat en sprojlans ny Coop Forum.

Lagers tabberas sa...

Izza
apselut, sprajlans ny Coop, men ränderna går aldrig ur hur mycket smink som än används. Jag har varit inne på ämnet tidigare.
Förresten, varför bloggar Du inte längre. Läste med nöje om dina bak.

Anonym sa...

Men käre vän, nu förstår jag faktiskt inte riktigt din logik. Willys är en lågpriskedja som själva säger att deras affärsidé är ”Sveriges billigaste matkasse”. För att hålla låga priser kan man inte kassera mjölk med kort datum, frukt som sett sina bättre dagar eller köttslamsor som inte alls kan bli fläskrullader.

Pris står som bekant i de flesta fall – så också här - i omvänd relation till kvalitet.

Det är som om Du köpt en burk ravioli av märket EuroShopper på ICA för 5 spänn – och sedan lamenterade över att den var dålig - till och med sämre än den Du köpt hos Albert på Roslagsgatan för 150 spänn samma mängd.

Så vad hade du väntat dig?

Alla butiker som anför ”låga priser” som ett försäljningsargument går naturligtvis alltid bort direkt. Alla som handlar där uppmuntrar och sponsrar slarv och dålig matkultur.

Problemet är att de allra flesta är villiga att åka tre mil, med en rabattkupong i svettig näve för att köpa någon skit – bara det är tre kronor billigare än ”samma vara” någon annanstans.

Sanningen finns i formuleringen ”Du får alltid precis det som Du betalar för”.

hälsar

Sigerson

Daniel sa...

Gå på dom Lager, ge dom vad dom tål, butikerna ska ha stryk när dom inte levererar!