lördag 3 november 2007

Boka bord - Klostergatan överfullt



Kom på mig själv med att tänka - det var ju jag som upptäckte dem!
Guuud så övermaga drygt att säga så, tänker någon då.
Ja, ja - men jag satt i en jury tillsammans med Aspegren och Rickard Nilsson som skulle bedöma Lunds bästa lunchkrog. En av matkreatörerna, Fredrik, vann utan diskussion. Så alltså - i förlängningen så skulle man kunna säga att jag var med och upptäckte....äh skit, glöm det!
I alla fall så håller Klostergatans Vin & Delikatess ställningen och gör det med min stora avund. Jag skulle så gärna ha en sådan plats att luncha på i min omedelbara närhet, i Sollentuna.


Nu rullade vi in jag, brorsan, tre ungar, en i barnvagn, en sen lunch, klockan är över halv tre och det är fullt, en vanlig vardag - biff Lindström på lunchmenyn och en palsternacksoppa för den det behagar och det gör det för min åttaåring. "Gott", sa hon och doppade deras makalösa baguette i soppan och åt tills inget återstod - hon är överbegåvad på smak.
Fredrik, delägare tillsammans med Calle (se nedan)

Vi andra åt en fruktig Lindström och sneglade åt ostronen i delidisken. Fredrik poserade i det öppna köket. Ett kolossalt bra ställe, helt enkelt.
Mer om bistron här och där finns en bild på andre delägaren Calle också. (från den 9e juli i år)

1 kommentar:

Viktoria sa...

Jag var där en kväll förra veckan med mina arbetskamrater. Åt en kanongod rödvinsrisotto, de andra var också nöjda med sin mat. Mycket bra ställe (och faktiskt ganska prisvärt).