onsdag 24 januari 2007

En dag på jobbet

Till och med mina ungar frågar: "Vad gör Du egentligen?"
Och jag tänkte på det idag – en vanlig dag på jobbet!

Först satt jag på kontoret och skrev ut en intervju. Hade bråttom så det blev bara ”råskrevet”. Det handlade om mat.
Åkte pendeltåg in till stan, sedan tunnelbana till Hornstull. Träffade den alldeles utmärkt trevlige skådespelaren Björn Kjellman för en intervju om hans turné med ”Jag är min egen fru”
som jag missade på millimetern när den gick på Statsteatern, men som jag hoppas hinna komma ner till Malmö och se där i februari.
Tillbaka till kontoret för att skicka några mail, lyssna av telefonsvararen och ögna igenom morgonens text.
Så en promenad i vinterkylan på en kvart – längre bort ligger inte mitt kontor från Sveriges bästa Bistro och restaurang: Edsbacka!
Lunch med Christer Lingström – vi har jobbat ihop ganska mycket genom åren av och till och nu har vi några nya projekt på gång, ni kommer att bli de första att få veta!
Bruna bönor och stekt fläsk – husmans på bistron – landets mest överkomliga och mest pålitliga. Överaskas alltid av kvaliteten på fläsket och vid andra tillfällen av rimmad oxbringa eller kalv i dillsås – härligt varje gång.
Promenad tillbaka (-5°C) och skriva ”protokoll på dagens jobb” – ner och handla mjölk, frukt och thaibasilika, ringa hem om middag. Så om bara en stund - hem!
Det är det som jag gör på jobbet!

Inga kommentarer: