söndag 18 augusti 2013

August fick bestämma, skånska pepparkakor och mögelost




Men så blev det grönmögelost av finare märke och av get, Bästa betyget fick annars en liten dansk Gouda som säkert mognat 48 månader. Det blev lite över, det använde vi till frukosteringen och så hade vi mängder av ostöverblivor i kylen som vi renskar och rörde ihop en alldeles underbart passande potkäs av.


I morgon börjar parveln sitt första skolår i förskoleklass. Han vill att jag ska vara med, ändå har han redan vant sig med att gå i skolans fritidsverksamhet som här inte kallas för fritid utan för "frivilliga" verksamhet i hopp om att det inte ska finnas några gränser mellan lek och lärande, lärande och lek.

Det lilla lustiga är att jag någonstans har en bild på mig i keps när jag börjar i tvåan i den här skolan. Alla barnen har suttit i samma klassrum som jag själv en gång gjorde för 50 år sedan.

Inga kommentarer: