söndag 16 november 2008

Rena korgar i min ICA butik



Affärens hygien visar sig redan i kundkorgen och som är det första man möter innanför dörren. Är kundkorgen skitig kan man ana att det är lika skitigt under naglarna på den som hanterar färskvaror.
Jag skrev om de skitiga kundkorgarna i kvantumbutiken i Sollentuna den 16e augusti.
Kort därefter, och det glömde jag återkomma till, var kundkorgarna högtryckstvättade, rena och sköna att plocka varor i.
Nu återstår en hel del övrigt att önska innan jag ska bli stamkund där och av sådan karaktär att det omöjeligen går att rätta till.
Den personliga servicen är bantad och bantas ytterligare till förmån för någon slags automathandel där butiken ställer upp med så litet som möjligt och kunden ska klara det mesta själv. Den lilla kontakt som personalen följdaktligen får ha med kunden tycks göra den ovan med möten och lida brist på social kompetens. Snäsiga svar, ointresserat bemötande och gäspningar bakom disk. Men rena kundkorgar från och med nu.

Inga kommentarer: