onsdag 17 september 2008

Varning för Tele 2 och automatiska samtal



Tele2 är ett märkligt företag i mina ögon och efter min erfarenhet.

Vi hade dem som operatörer för två telefoner under flera år.
Så hittade vi Q8, ja, bensinbolaget som trängt sig in på operatörsmarknaden. Vi nästan halverade kostnaderna och får lättfattliga överskådliga fakturor en gång i månaden.
Men, Tele2 ger inte upp så lätt.
När man ringer våra telefoner så går inte vår telefonsvarare igång utan en röst från Tele2 som upplyser den som ringer att han eller hon inte är kund hos Tele2 och därför inte kan ringa till oss. Så har det varit i flera månader nu och jag har ringt och ringt och felanmält och felanmält.
Senast idag pratade jag med en ettrig småländska som heter Johanna Jönsson enligt hennes egen uppgift och som inte ville lyssna på mina frågor och min frustration utan hela tiden avbröt mig: Kan jag få prata till punkt!.
Jag sa att det fick hon göra sist jag ringde, men det hjälpte inte, problemet kvarstod.
-Du får väl felanmäla.
Det är ju det jag gör.DSet är ju därför jag ringer till Dig.
-Du får felanmäla till din nya operatör.
Men det är ju ni som ligger kvar och stör min telefoni, inte dem.
-Var inte otrevlig.
Har du en ansvarig på din avdelning?
-Vi får inte lämna ut namnet på den personen.
Varför inte?
-Det är så.
Alltså, här står jag då och har fortfarande tele2s röst i min telefon, en röst som säger till dem som ringer att de inte är behöriga kunder hos tele2.
Jag ringer huvudkontoret.
Hallå,.. och förklarar att jag vill prata med någon som är ansvarig för just den avdelningen där småländskan jobbar.
-Vad vill du?, frågar telefonister.
Det tar jag med den jag söker, svarade jag.
-Jag måste veta vad du vill för jag ska säga det till personen du söker så att hon är beredd på vad du vill.
Jag tar det med henne, tack.
Efter fem minuter orkade jag inte vänta längre - jag lade på och har fortfarande: tele 2s kundbesked: du är ej registrerad som kund hos hos, var god ring kundservice 0200252525.

Så ringer jag Q8, jättetrevliga människor. De blev så faschinerade att de började ringa till båda telefonerna för att kolla att det verkligen var sant det jag sa och flera kundservicemänniskor engagerades och de bara skakade på huvudet och undrade vad i h..e.
Nu väntar jag på den stora uppgörelsen mellan uppstickaren Q8 och den dödströtta Tele2.

1 kommentar:

Space babe sa...

Vilket sammanträffande. Jag har just sagt upp Tele 2 (för en månad sen) och ska försöka hitta en ny leverantör. Ska kolla upp Q8.