lördag 17 maj 2008

Korsord på svenska i Thailand



När jag var nere i Thailand i februari för att skriva färdigt en bok - ligger på bokdiskarna i slutet av juni - passade jag på att göra några olika jobb för Meny i Sveriges Radio och åt Allas veckotidning.
Länge hade jag umgåtts med tanken att skriva om Britt-Marie Bergman och hennes man trumslagaren och thailändaren Ging.
Britt-Maries kryss hade jag av och till slagits med i olika magasin och tidningar och man undrar ju över underfundigheterna när inte allt blir "Ane" eller "Po".
Hon sitter alltså i ett litet underbart hus med skönt kallt golv på Phuket och levererar sina kryss.
Den här veckan publiceras reportaget i Allas och det är klart att hon har ett korsord med i samma tidning.
För den som inte vet så bloggar hon också.
Här skriver hon om mig, Kolla det!

Inga kommentarer: