onsdag 6 februari 2008

Chinatown lika bra som i Peking



Rökigare än någonsin, de döda underhålls så att ingenting saknas där i himlen någonstans de bor. Allt är symboler, pengar, båtar, flygplan, bilar och det bränns för att nå upp eller in i de dödas värld.
Jag var i ett tempel idag mitt inne i Bangkoks Chinatown – en stor glädje naturligtvis men också ett väldigt allvar, Lampor, rökelse, lackdoft, matoffer, pengaoffer, trummor , symbaler och finklädda människor.


Det var så tjockt i Chinatown idag att taxichaffisarna uppe vid Sukhumvit vägrade åka dit, de kom inte fram helt enkelt så det blev skytrain och tunnelbana istället och så tuk tuk sista biten – hem gick det på under en timme och 100 THB med Taxi.
Marknaden då? Några hastiga timmar sedan stängdes den, folk ska fira nyår och gjorde en tidig kväll. Har inte bestämt mig än var jag ska sätta mig och äta.

1 kommentar:

Anonym sa...

glöm inte klockan, spelen eller jackan.
hoppas allt är bra och att du äter rätt.
kram kram Liva