onsdag 6 juni 2007

Sommarjobb

Det är motsägelsefullt att sitta med de läckraste av tillagningar, de mest kärleksfyllda måltiderna, och sedan i hastigheten springa hem och riva med sig en hämtkebab till mig och Rodjana - konstigt att man är så sugen före och ALLTID ångrar sig efteråt!

Det kanske man kan kalla det - Sommerjobb - för nu handlar det om att dra in pengar till sommaren, just före sommaren. Och det är samma sak varje år; dygnetruntjobb.
Igår började jag klockan nio på morgonen efter att ha försovit oss och fått rusa iväg för att hinna med förstaklassaren till skolan - det blir ju en del vakande med automatik med en liten baby hemma även om det är Rodjana som tar det största ansvaret.
Nå väl - hem för snabblunch, hämtkebab, och ett första besök från BVC och sedan tillbaka till kontoret.
Christer Lingström

Sitter med en redigering för Sveriges Radio.
Har haft förmånen att följa Christer Lingström för en sommarserie, fem torsdagar i rad. Och där satt jag med dessa fem tiominutersinslag, väldigt personliga och överraskande roliga, ända till halv sex i morse och fick gå hem genom ett nyvaknande, ganska tyst, Nationaldagssollentuna.
Hemma hade Rodjana gjord feta härliga vårrullar med mycket intressant fyllning. Återkommer till dem senare någon dag.
Kommer att ha några sådana jobbdagsnätter till före semestern och pappaledigheten - en förutsättning för att njuta och jag njuter väldigt även av att jobba eftersom jag bara gör sådant som jag själv vet att njuta av.
Klockan nio var det full fart igen och idag ska vi vara svenska som tusan med vår lilla babypojke och våra små flickor och kanske också med stora barnen.
Börjar med brunch och bakeoff.

Inga kommentarer: