lördag 5 maj 2007

Snart granne?!


Bloggen heter "nille bloggar från thailand" och vi upptäckte varandra för någon dag sedan. Han beskriver sig själv som mer ätglad än kock och driver också ett forum för den som önskar veta mer. Från båda sina internethål har han haft vänligheten att länka till tabberaset.
Att jag började läsa honom kunde ju ha haft sin grund i mitt grundmurade thaiintresse, men så var det inte. Utbudet är gigantiskt och det behövs alltid det där lilla extra för att ögonen ska orka vidare och intresset väckas.
Jag kom för en tid sedan av en händelse in på en annan thaiblogg, skriven på svenska och där upphovskvinnan visade sig vara en person jag svurit ve och förbannelse över mer än en gång!
Hon heter Britt-Marie Bergman och hon är korsordskonstruktör. Löser Ni korsord det allra minsta har Ni stött på hennes "förbannade" klurigheter, alltså dem som gör det värt att över huvud lösa ett kryss. Dessutom har hon skrivit en resebok om Thailand som jag ännu inte läst, men som jag ska återkomma till så fort jag gjort det. Gicng & Maleé bygger också något de kallar för "Maleé Garden".
Alltså var jag på hennes blogg "GING & MALEÉ" som hon har tillsammans med sin thailändske man. DÄR i en kommentar hittade jag Nille och blev intresserad för att han skrev att han snart skulle flytta till Sollentuna och då blir vi ju grannar.
Han har en enorm Thailandserfarenhet efter att ha bott i landet sedan 1996 (verkar det som). Han har också "hasip-hasip"-barn (50/50 thai/svensk) i mina barns ålder (de yngsta av mina alltså). Läs bläddra och förförs av dessa thaisvenska bloggar och sidor!
Jag själv ska plantera om, gräva skit och sätta lök.

3 kommentarer:

Admin sa...

Men hej och hallå - svär du över mig?! Det är väl som det ska va’ förmodar jag... ;-)

Förresten är vi nästan grannar också - vi bor i centrala Sthlm sommartid!

Hej hej från den irriterande kvinnan och bloggarkollegan Britt-Marie alias Maleé

Lagers tabberas sa...

Javisst Britt Marie, när jag veclar ut Dina kryss behöver jag inte ens titta efter signaturen, redan efter första rutan har jag känslan av vem som ligger bakom.
Bor Du i Stockholm sommartid så måste vi ses. Nu när vi får en baby kommer vi att vara hemma ganska mycket. Kanske en tur till Gotland lite senare på eftersommaren.

Admin sa...

Jag är i sthlm nu - och kommer att vara här nästan hela sommaren. Fast till veckan åker vi hem till Hälsingland för midsommarfirande och födelsedagskalas. Glad midsommar!