lördag 2 april 2011

Nu ger vi upp indiern på Rotsunda

Dety ser ju inte ens gott ut på bild

Jag tittade på underhållande mästerkocken i efterhand på TV4play. Det avgjordes i en utslagningstävling om vem som gjorde den bästa curryn på kyckling. Och jag blev omedelbart sugen på den där rika blommiga och heta currysmaken.

Nästan genast efter programmet tog jag ytterrocken och tänkte bege mig att köpa en fet majskyckling och nödvändiga kryddor. På vägen ändrade jag mig och körde ner mot Rotsunda Torg där det ligger en Indisk restaurang som vi dissat tidigare, men som ändå borde kunna göra en curry värd namnet - handlade kyckling och lamm och bad om lite extra smak och hetta. Det tog gott och väl 20 minuter och ett underhållande samtal med en lindrigt nykter gäst från Bollnäs som gjorde stor affär av att han skulle ner till Phuket och spela rock för han var bra på det och så skulle han själv låta sig underhållas av de leende thailändska flickorna.

Alla människor bygger luftslott - det är bara alkoholister som flyttar in i dem!

Okey Naanbröd, men det väger knappast upp en misslyckad middag i övrigt.

Vi fick vår mat och tog med hem. Det var inte bra, eller , det smakade ingenting och medföljande sallad var ett skämt med skuren paprika, tomat och isberg dränkt i en skakade köpedressing utblandad med gurkmeja.

Så synd, men när jag själv i efterhand läser om vårt förra besök var det föga överraskande.

Inga kommentarer: