tisdag 18 november 2008

Dags för ny upphandling.- Det var inte gott, så vi gav dem smörgåsar istället.



Nä, det var inte gott. Det var det inte heller när jag skolade in August på dagiset.
Egentligen borde jag om någon sett det som ett konkurrensmedel. Det vill säga, jag skulle valt dagis efter bästa maten, bästa kostomsorgen, trevligaste fostran vid bordet.
Jag tänker skriva ett mail till den som är ansvarig för är reaktionerna efter en måltid sådan som på whiteboardens info till föräldrar så är det upprörande förfärligt.

På menyn stod "risgryta med grönsaker", bara det får en att ana ugglor. Risgryta ??? Rissoppa är en delikatess i jämförelse har vi förstått.

Samtidigt är jag som förälder oändligt tacksam för recensionen. Tack.

4 kommentarer:

Kurt sa...

Ris i storkök brukar ju aldrig vara en bra kombination. Man väljer det tråkigaste klibbfria riset, och det kokas inte heller rätt.

Anonym sa...

Fullkornsris är godare,lite nyttigare för barnen också.

FamiljenFriluft sa...

Lager: Kommenterade den här posten på Krubb idag...

Anonym: På förskola är många av barnen fortfarande så små att de inte behöver de kostfibrer de får i fullkornsris (eller fullkornspasta). De är så att säga "tillräckligt snabba i magen" ändå. För oss som inte längre går i förskola är det dock både gott och nyttigt.

Tycker jag, då. :-)

Anonym sa...

Självaste Melker gick ju bet med riset i skolköket. I TV, på bästa sändningstid.