fredag 7 mars 2008

ryggskott ffg

Att ryggen krampar, axlar och skuldror, är en yrkessjukdom.
Det spelar ingen roll hur jag än försöker ändra ställning vid datorn. Vid slutet av veckan är jag helt tillintetgjord med värk långt ut i fingrarna och domningar. SVBK kanske.
Igår eftermiddag skulle jag hämta upp ett rivjärn i nedersta lådan. PANG, eller snarare KLICK. Ruggen låste sig från "höfte fäst" och gjorde förbannat ont. Som en fällkniv stapplade jag ut till röda soffan och vältrade mig ner under svåra plågor - det gör helvetiskt ont. Såg minst en vecka framåt bara flyga iväg.
Lovisa sprang och letade rätt på vetepåsen vi köpte av hemslöjdsgillet i höstas med vacker broderat fodral i linne. Snabbt in tre minuter i mikron och sedan direkt på ryggen - nu gjorde det till och med ont att andas.
Värmen höll i mer än en halvtimme och långsamt klingade smärtan av. I morse gick det att jobba igen med minnet av det onda som gjorde mig långsamt försiktig.
Det ligger i familjen det här med ryggskott så jag ska nog ta det lugnt en tid framöver.

Inga kommentarer: