torsdag 5 december 2019

Salig blandning på bordet

Vi stänker nog i oss ett antal ostron i månaden här hemma.



Man tager om så behagar. 
En salig blandning att äta.


Biff med lök, en klassiker. Biffen grillas till en innertemp av 47° och får vila i 8 min.

Nä, men det var några bilder som dök upp ur min bildsortering och så blev det grejer som jag gillar var för sig. 
Samtidigt en vardaglig förrätt här hemma, ostron. Sedan en biff med lök. En vardagsrätt som jag älskar och så, bara för att reta julmoralisterna, en semla till andra advent som gräddig dessert.

"Ingen semla före årsskiftet" - Jag säger likväl en Budapestbakelse, semla året runt!
(Alltså vi har inte serverat det här som en vardagsmeny, det är bara något styrt ur bildflödet.
Ikväll blir det pölsa från Delins i Färila med stekt potatis och röda betor som äro inlagda.)

Inga kommentarer: