måndag 21 juni 2010

Födelsedagskalas med fyra generationer

Första generationen; morsan och fjärde, Freja

Vi skulle ju tagit den där bilden som vi glömde att ta - bilden på nyinflyttade generation ett, min (generation2) farsa och morsa, Gaston och Liva med Emilia och Kalle, Lovisa, Alma och August (generation 3) och Freja (generation 4).

Jag råkade alltså fylla år häromdagen (igår söndag), så ojämt och så mycket att det inte går att tala om. Det bästa var att få samlat alla någon timme för tårta (från Figges i Edsberg 16 bitars Alexandertårta) och kaffe.
August hittade kammar och började omedelbar leka frisör med farfar som objekt...
...och det här blev resultatet

Trots att jag sagt att jag bara öänskar mig snälla barn och barnbarn så kom de vuxna ungarna släpande med presenter - ett campingtält, Jippi har inte kampat på 40 år och en tatuering som ska gaddas i sommar.
Nu skulle jag bara önska mer tid. Tänk om man kunde få det.

Lovisa posar som Foki

Tabberaset med den hulda modren som tillsammans med fadren nu masat sig in i ett trygghetsboende i Tureberg. Från Villa i skånska Viken till tröskelfri trea med balkong - tufft ombyte som de själva bara njuter av och med en hemtjänst som slår rekord och som till och med kommer till lunchen och lagar mat på plats, ajöss dessa sliskiga lunchlådor med pressvatten från kallnad fisk och som skurit sig med vitvinssåsen.

3 kommentarer:

Bettans Bravader sa...

Hej
här en läsare som följer din blogg ,nu måste jag ju bara gratulera och samtidigt tacka för intressant läsning som du bjuder på.Då mat/ matlagning är en av mina stora intressen.Ha en fin sommar och Grattis i efterhand.
Lisbeth

Anonym sa...

Vilka vackra barn du har!
//Tatiana

Bendel sa...

Fina bilder, särskilt den med din pappa och kammarna.