lördag 2 augusti 2008

Pantstation beviset mellan surt och sött



Idag är det knivskarp konkurrens. På en liten yta hos oss ligger Vinn, ICA Maxi, COOP Forum och Willys. Köerna har minskat märkbart i var och en av butikerna.
Det gäller att i alla lägen hålla välkmnande hög service.
Idag skulle vi lämna tillbaka en plastsäck PET flaskor.
Ingen av mottagningsmaskinerna fungerade!
En hängde en skylt som det stod "Trasig" på. De övriga hade "kartonger fulla" och en uppåmaning att kontakta personalen.
Första reflektionen är väl att det inte är kunderna som ska se till att maskinerna hålls klara för mottag? Andra reflektionen var att ingen svarade i den telefon som finns upphängd i en trasig hållare på avdelningen. Jag fick busvissla mig till personal som passerade.
-Det här är inte roligt, var deras kommentar. Det är gamla maskiner och ägaren vägrar byta ut dem.
Tack för den informationen!
Tack för bemötandet. Det var ett utmärkt sätt att förstå en uppretad kund.
I kundservice fick jag samma information, med tillägget att "den här butiken håller på att haverera". Och den kommentaren är väl helt riktig. Är det inte kvalitet i returstationen så lär den vara lika dåligt i köttdisken, bland grönsakerna och i övriga delar.

Inga kommentarer: