söndag 20 januari 2008

Kycklinglever (-2.8)


Jag fortsätter ganska enträget - men det är mer enträget i butiken när jag handlar råvaror än hemma där kylskåpet och skafferiet är fullt av olika godsaker. Halkade inte dit på något onödigt sött eller glykemiskt tungt idag i alla fall och vågen, jag som aldrig tidigare vägt mig medvetet, talar sitt eget språk.

Det blev långsamt rostade rotsaker; morot, palsternacka, kålrot. Avokadoröra med peppar och lime, salt och olivolja, stekt kycklinglever och marinerade stekta kastanjechampinjoner (olja, fisksås, lime och mynta tillsammans med stekt gul lök)
Vi får se hur länge jag står ut.

2 kommentarer:

Zwampen sa...

Grymt bortglömt och underskattat !
Kycklinglever är ibland sådär magiskt gott.

Daniel Roos sa...

Trevlig blogg det här. Kolla gärna in min mvh Daniel