fredag 23 mars 2007
TELE 2 NEJ TACK!
Detta är inte Maria Nilsson som jag skriver om nedan utan en skärmdumjp från TELE2s hemsida.
När jag flyttade in på det nya kontoret så beställde jag telefoni hos TELE2. Vi hade redan det företaget som distributör hemma.
Allt var så bra så - men det tog tre månader innan telefonen kopplades in. Det skulle ju naturligtvis få vem som helst att hejda sig och undra, men inte jag som nöjde mig med en viss kompensation på månadskostnaden som plåster på såren.
Men plötsligt den 21a denna månad slutade vår hemtelefon att fungera, dött ut och upptaget in. Vi felanmälde och van vid att infrastrukturella problem åtgärdas med högsta prioritet (man minns väl Telia och deras blixtutryckningar med orangea volvo duetter) trodde jag telefonen skulle vara i bruk till dagen efter.
Varning, varning, TELE 2
Jag ringde igår igen och fick prata med en "service"-kille som kallade mig vid förnamn och i övrigt hade väl inövade fraser att förmedla, typ; ha en bra dag, som avslutning.
-Det tar mellan en och fem arbetsdagar, vi har lagt ut det hela på våra tekniker och de jobbar så fort de kan för att hjälpa dig med problemet.
Idag ringde jag igen till en Maria Nilsson på TELE 2 (alltså från en annan telefon än den därhemma!). Hon svarade samma sak som killen igår...det tar en till fem arbetesda.....!
Jag sa att jag inte var intresserad av att höra hur många dagar det eventuellt tar, jag vill få svar på NÄR vår telefon fungerar igen. Och helst vill jag att den repareras NU!
-Vi har lagt ut det här på våra tekniker och de jobbar så fort de kan för att hjälpa dig med problemet...
Djävlar!!!! Jag vil veta när telefonen funkar - ge mig ett namn till någon som vet!
-Vi får inte lämna ut namn till våra tekniker, svarade Maria.
-Lämna ut namnet på din chef då och koppla mig dit, någon form av kvalitetssäkring måste ni väl ändå ägna Er åt?
-Han kan inte göra någonting åt problemet, men han jobbar så fo.... (Nä det där sista hittar jag på!)
Så fort telefonen är reparerad efter en till fem arbetsdagar så kommer jag att engagera en ny distributör och samtidigt skicka en kopia av ovanstående blogginlägg till någon av cheferna och i framtiden jobba på så mycket jag kan för att berätta om TELE2s tillkortakommanden och märkliga inställning till sina kunder.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar