tag:blogger.com,1999:blog-8140305330819520788.post8297041399690112656..comments2024-02-11T13:09:04.849+01:00Comments on lagers tabberas: En text om påskenLagers tabberashttp://www.blogger.com/profile/12640159243302332122noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-8140305330819520788.post-89289568218210678302021-04-02T17:21:25.994+01:002021-04-02T17:21:25.994+01:00Som lite Chevanörd kan jag meddela att den första ...Som lite Chevanörd kan jag meddela att den första Impalan var 1958 års modell, nästan, då den var top of thel line "Bel air Impala" 1959 kom den första "Impen" i egen beteckning. Modellen med jättevingar, liksom fenor på "tvärs#. Det var också enda året man inte hade trippelbaklysen. Min första bil bar en Impala 61:a "bubble top", alltså 2-dörrarskupén med jättestor välvd bakruta. Sannolokt min sämsta affär över livet att sälja den. Köpte den 1971 nerprutad till 800 spänn ståendes sedan åratal på en loge på Rosendals trädgårdar och sålde den två år senare för 2500. Några år senare fick man ge 100-tusen för en rostig kaross och nu får du ge runt 200 loppor för ett hyfsat ex om du ens får tag på ett.Skriver jag jämnt 50 år senare som ffg nybliven ägare till en Volvo kombi.<br />Man kan notera att Chevan var tio år gammal, undanställd sedan flera år, nerrostad och vid sidan om en fantastisk rak sexa under huven av en rätt embarmelig mekanisk kvalitet. Volvo V50:n är nio år vid full vigör och har många skötsamma år framför sig. Allt var inte bättre förr. Inte påsken heller - utom i år då, då påkdagsjublet får bli via elektronik . . .<br />Glad påsk! Sörpanhttps://www.blogger.com/profile/02335388701610349369noreply@blogger.com